BİSİKLET HIRSIZLARI FİLM ANALİZİ
İTALYAN YENİ GERÇEKÇİLİĞİ NEDİR?
II. Dünya Savaşı’ndan sonra İtalya’da ortaya çıkan sinema akımı. 1944 ile 1955 yılları arasında varlığını sürdürmüştür. Bu akımda gerçek yer, gerçek kişi, gerçek diyaloglar kullanılmaktadır. İtalya’da orta sınıfa mensup olmanın ne anlama geldiğine dair bir fikir verebilmektir.
Filmin Konusu: Film iş arayan biri, bir afiş dağıtım işi bulunca karısının kumaşlarını satarak bir bisiklet alır ve ilk günden bisikleti çaldırır. Bisikletini geri kazanmak işçin polisten yardım ister ancak polis basit bir bisiklet için vakit ayırmaz ardından, adam oğlu ile zorlu bir sürece başlar.
Analizim: Film stüdyo ortamından ziyade açık alanlarda çekilmiştir. Bu sebepten dolayı savaşların yıkıcılığını ve bunalımını doğrudan hissettirmiştir. Dışavurumcu Alman Sinemasının karanlığı ile kıyaslarsak İtalyan Yeni Gerçekliliğinin grisi aydınlık sayılabilir. Bir sette çekilmediğinden yapay ışık değil gün ışığı kullanılmıştır. Kamera diyagonal olarak ya da kaydırarak kullanılmıştır. Karakterler umutsuz ve yoksul olmasına rağmen dayanıklıdırlar. Bu İtalyan Yeni Gerçekçiliği akımının özelliğidir. Film diyaloglarında daha günlük konuşmalar kullanılmıştır. Film gerçek dünyayı anlatmak istemiş ve bunda başarılıda olmuştur. Aktör ve aktrisler kullanmak yerine geçim sıkıntısı çeken alt sınıfa mensup amatör oyuncular kullanma kumarı çok başarılı olmuş duygular çok iyi biçimde vurgulanmış.
Yorumlar
Yorum Gönder