Ana içeriğe atla

(SAHİPSİZ ARABA)


                                  SAHİPSİZ ARABA   


   2015 yılının kış mevsimindeydik ben, Eray ve Enes ile sürekli takıldığımız Opet akaryakıt istasyonunda yaklaşık olarak dokuz on gündür anormal bir şekilde park edilmiş olan Peugeot J9 marka eski bir araca dikkatimiz çekilmişti. O gece Enes’in babasının arabası ile takılıyorduk Opet’te sıkılınca birden soluğu Cumhuriyet Meydanında aldık. 

   Ertesi gün ben ve Tunay Opet oto yıkamada çalışan Eray ve Enesin yanına gittik, hava kararınca altımızda araba olmadığından mahalleye doğru yürümeye başlayacaktık ki J9 hala hiç kıpırdatılmamış olarak oradaydı. Fikir tam olarak kimden çıktı hatırlamıyorum ama hepimiz hem fikir olarak arabanın yanına gittiğimizde anahtarının üstünde olduğunu görünce arabayı bulunduğu yerden ödünç aldık benzin istasyonunun kameralarının çekmediği yerde olduğunu bildiğimizden cesaretliydik, o gece sırayla herkes biraz kullandıktan sonra gezebileceğimiz yer de kalmadığından arabayı yine aynı yere bırakıp evlere dağıldık. Ertesi gün bir problem ile karşılaşmayınca biraz daha cesaret toplamış olacağız ki Lüleburgaz’a gitmeye karar verdik oradan da Edirne’ye Çaldığımız araba ile şehir şehir gezip deposunu doldurur olmuştuk. Bütün bunlar olurken korkusuzca eğlenirken yaklaşık olarak bir haftalık her gece araba kaçırma maceramızdan sıkılmış ve artık korkmaya başladığımız için arabayı olduğu yere bırakıp bir daha dokunmadık. Çok tehlikeli bir macera olmuştu bizim için araba’da silah, uyuşturucu v.b. illegal maddeler bulunabilirdi ve bundan başımız yanabilirdi ama bu maceramızı şu ana kadar kimse bilmiyordu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Ayrılık film incelemesi

   Senaristliğini ve yönetmenliğini Asghar Farhadi'nin yaptığı film. Tahran'lı orta sınıf genç bir çiftin evliliğindeki sorunları ele alıyor. Simin kızı Termeh için daha iyi bir gelecek kurmanın yurtdışına giderek oluşacağını düşünür. Nader babası hasta olduğu için babasını bırakıp gitmek istemez. Nader babası için bir bakıcı tutar ama bakıcı kadın Nader'e hamile olduğunu söylemez . Daha sonra kadın çocuğunu düşürdükten sonra olaylar gelişir. Yurtdışına gidip gidemeyecekleri konusu boşanma kararından sonra Termeh'in kiminle kalacağı sorunuyla değişir.    İzleyiciler ekran başında ister istemez kim haklı kim haksız diye düşünüyor ve bir taraf arıyor ama genellikle kesin bir sonuca varamıyor. Filmde İran'ın sosyal yapısı oldukça iyi ele alınıyor. Farhadi bu filmde aile bağlarını ele almış ve irdelemiş.

BİSİKLET HIRSIZLARI FİLM ANALİZİ (Sinemanın Temel Kavramları)

BİSİKLET HIRSIZLARI FİLM ANALİZİ İTALYAN YENİ GERÇEKÇİLİĞİ NEDİR?    II. Dünya Savaşı’ndan sonra İtalya’da ortaya çıkan sinema akımı. 1944 ile 1955 yılları arasında varlığını sürdürmüştür. Bu akımda gerçek yer, gerçek kişi, gerçek diyaloglar kullanılmaktadır. İtalya’da orta sınıfa mensup olmanın ne anlama geldiğine dair bir fikir verebilmektir.  Filmin Konusu: Film iş arayan biri, bir afiş dağıtım işi bulunca karısının kumaşlarını satarak bir bisiklet alır ve ilk günden bisikleti çaldırır. Bisikletini geri kazanmak işçin polisten yardım ister ancak polis basit bir bisiklet için vakit ayırmaz ardından, adam oğlu ile  zorlu bir sürece başlar. Analizim: Film stüdyo ortamından ziyade açık alanlarda çekilmiştir. Bu sebepten dolayı savaşların yıkıcılığını ve bunalımını doğrudan hissettirmiştir. Dışavurumcu Alman Sinemasının karanlığı ile kıyaslarsak İtalyan Yeni Gerçekliliğinin grisi aydınlık sayılabilir. Bir sette çekilmediğinden yapay ışık değil gün ışığı kullanılmıştır...

Kış Uykusu Film incelemesi

KIŞ UYKUSU         Nuri Bilge Ceylan’ın Kış Uykusu filminde genel olarak Türk modernleşmesindeki ara kalmışlık göze çarpar. Aydın karakterini Dostoyevski’nin Yeraltından Notlar kitabındaki Yeraltı adamına benzetebiliriz. Haluk Bilginer’in canlandırdığı ‘Aydın’ karakteri  Türk entelektüellerini temsil eder. Demet Akbağ’ın Canlandırdığı ‘Necla’ karakterini ise ben Fatih Harbiye romanındaki Neriman karakterine benzetiyorum bir geri dönüş sergiliyor filmde. Aydın prensipleri olduğu için kendisinin büyük teklifleri reddederek tiyatro oyuncusu olarak kalmış ama öncesinde çevresindeki herkes onun büyük bir oyuncu olacağını düşünmüş ve Aydın ondan beklentileri olan çevresinin istediği gibi biri olmamış. Nihal karakterinin Aydın’dan farkı ise Aydın sıcak bir odayı lüks sayabilecek günler yaşamış iken Nihal hiç çalışmamıştır ve bir şeyler yapıyor olmak için yardım kampanyası yürütüyor. Aydın karakterinin arada kalmışlığını birçok sahnede fark edebiliyoruz ote...